تاریخچه

در مورد علامت ® چه می دانید..؟

بسیاری از شما در هنگام خرید یا تحقیق در خصوص یک برند معتبر با علامت ® روبرو شده اید و حتما برای شما این سوال پیش آمده که مفهوم این علامت چیست؟!

از آنجایی که این علامت بر روی محصولات عرضه شده توسط فروشگاه آدیومکس از جمله

برند Rockford Fosgate  دیده می شود، لازم دانستیم تا توضیحی مختصر در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهیم.

علامت ® چیست؟

 واژه  NOTICE به معنی اعلان در خصوص (حق ثبت اختراع – حق مؤلف – علامت تجاری) می باشد. این نشان رسمی یا اعلامیه به یک شیء فیزیکی ملحق می شود و در برگیرنده یا بازگو کننده حق مالکیت فکری افراد است، برای مثال، استفاده از عبارت “حق ثبت اختراع” یا یکی از اختصارات آن به علاوه شماره ثبت اختراع، روی یک کالایی ثبت شده که توسط دارنده حق ثبت اختراع یا افراد مجازی که تحت نظارت وی کار می کنند به ثبت رسیده باشد.

بر طبق قانون آمریکا، اعلان رسمی علائم تجاری ثبت شده، حرف انگلیسی R است که در یک دایره قرار گرفته (®)،  ((Reg U.S. Pat & Tm. Off.)) به معنی “ثبت شده در دفتر حق ثبت اختراع و ثبت علائم تجاری آمریکا” است. بسیاری از شرکت ها از اعلان های غیر رسمی علائم تجاری، مثل “Brand”، “TM”، “Trademark”، “SM”، “Service Mark”  نیز در کنار کلمات یا دیگر نمادهای ثبت شده خود استفاده می کنند.

حرف R در این موارد مخفف Registered Trademark است یعنی نماد بازرگانی ثبت شده است .

نشان تجاری ثبت شده یا ®  نشان دهنده ثبت شدن نام یا لوگو توسط یک اداره بین‌المللی ثبت علامت تجاری(trademark) است.

اعلان حق مؤلف نیز شامل حرف انگلیسی C است که در یک دایره قرار گرفته (©) و همچنین می تواند شامل اختصار “Copr.” یا خود کلمه “Copyright” به علاوه صاحب دارنده حق مؤلف و اولین سال چاپ نیز باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.